Zespół McLarena, który dzisiaj w Woking zaprezentował swój nowy bolid na sezon 2013, MP4-28, zdradził że nie planuje rozwijać systemu pasywnego podwójnego DRS.
Podczas prezentacji wiele uwagi poświęcono głównej zmianie w regulaminie technicznym, która zabrania stosowania podwójnego systemu DRS znanego z ubiegłego sezonu, a także faktowi, że od sezonu 2013 używanie systemu DRS będzie ograniczone do wyznaczonych stref także podczas treningów i sesji kwalifikacyjnej.Mimo to zespół McLarena nie zamierza tracić czasu na rozwój własnego systemu pasywnego DDRS, gdyż uważa, że zna inne obszary, w których w bardziej efektywny sposób jest w stanie poprawić osiągi auta.
„Przyglądamy się takim systemom od ładnych kilku sezonów, a jak mogliście zauważyć, jak do tej pory nie używaliśmy żadnego- tak więc mówienie, że gonimy za tym jest błędnym pojęciem” mówił Tim Goss główny inżynier McLarena.
„Nie jest łatwo zmusić taki system do efektywnej pracy, tak aby dawał czystą przewagę w osiągach.”
„Korzystając z takich systemów traci się w innych obszarach i jak można zauważyć w stawce są trzy ekipy, które testowały takie rozwiązanie w ubiegłym roku, ale żadna nie wykorzystała tego podczas wyścigu.”
Zespół McLarena zdecydował się w tym roku skorzystać z panelu maskującego uskok nosa bolidu, gdyż w przeciwieństwie do inżynierów Lotusa uważa, że wygładzenie przepływu powietrza w tej części auta daje więcej korzyści niż dołożenie w tym miejscu dodatkowych kilku gramów panelu maskującego.
„Z punktu widzenia aerodynamiki nie chciałoby się mieć uskoku na górnej części nosa, to błąd w regulaminach” przyznawał Goss. „ Więc nie będziemy mieli uskoku…”
„To bardzo lekka strukturalna zaślepka. Nie ma w niej nic znaczącego, więc waży bardzo niewiele.”
„Sądzę, że James [Allison, dyrektor techniczny Lotusa] pozostawił tę kwestię dość otwartą jeżeli chodzi o to czy zrobią coś z nosem [w dalszej części sezonu].”
31.01.2013 18:17
0
Widzieliście wydech, wygląda że nie wykorzystuje efektu Coanda? Ale widać że gazy sa kierowane na koło, cześć powietrza otaczajaca bolid jest skierowana pod wydechem i na tył bolidu, ciekawe
31.01.2013 18:19
0
ale jak mi się dobrze wydaje to mclaren nigdy nie miał uskoku na nosie
31.01.2013 18:23
0
nie mial, ale teraz ma, tylko stosuje panel maskujacy
31.01.2013 18:40
0
@1 Przecież wydech jest taki sam jak pod koniec sezonu
31.01.2013 19:52
0
Mozecie mi pokazac ten element wygladzajacy uskok? Imho nos podobny do MP4-27, po prostu niski przod a nie zaslepki!
31.01.2013 20:52
0
@5 Dokładnie to dopiero na testach przy zdjętym nosie będzie można zobaczyć, a na razie tyle http:// tnij. org /ueke http:// tnij. org/ uekf
31.01.2013 21:04
0
Widocznie szefowie Mclarena uznali, że uskok daje większe możliwości niż gładki nos. Pewnie przeprojektowane zawieszenie ich do tego zmusiło. Ciekawe czy będą w tym elemencie lepsi od Ferrari bo jakby nie patrzeć są rok do tyłu.
31.01.2013 21:43
0
Trochę mieli problemów z przodem w pierwszej połowie sezonu, więc teraz nie chcą popełnić tego samego błędu. Przekonamy się jednak na testach, jak to będzie... ;]
01.02.2013 16:51
0
Tam nie ma zadnego uskoku zakrytego. To samo Ferrari. Slepi jestescie??
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się