WIADOMOŚCI

McLaren nie pracuje nad DDRS i ukrywa uskok nosa
McLaren nie pracuje nad DDRS i ukrywa uskok nosa
Zespół McLarena, który dzisiaj w Woking zaprezentował swój nowy bolid na sezon 2013, MP4-28, zdradził że nie planuje rozwijać systemu pasywnego podwójnego DRS.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas prezentacji wiele uwagi poświęcono głównej zmianie w regulaminie technicznym, która zabrania stosowania podwójnego systemu DRS znanego z ubiegłego sezonu, a także faktowi, że od sezonu 2013 używanie systemu DRS będzie ograniczone do wyznaczonych stref także podczas treningów i sesji kwalifikacyjnej.

Mimo to zespół McLarena nie zamierza tracić czasu na rozwój własnego systemu pasywnego DDRS, gdyż uważa, że zna inne obszary, w których w bardziej efektywny sposób jest w stanie poprawić osiągi auta.

„Przyglądamy się takim systemom od ładnych kilku sezonów, a jak mogliście zauważyć, jak do tej pory nie używaliśmy żadnego- tak więc mówienie, że gonimy za tym jest błędnym pojęciem” mówił Tim Goss główny inżynier McLarena.

„Nie jest łatwo zmusić taki system do efektywnej pracy, tak aby dawał czystą przewagę w osiągach.”

„Korzystając z takich systemów traci się w innych obszarach i jak można zauważyć w stawce są trzy ekipy, które testowały takie rozwiązanie w ubiegłym roku, ale żadna nie wykorzystała tego podczas wyścigu.”

Zespół McLarena zdecydował się w tym roku skorzystać z panelu maskującego uskok nosa bolidu, gdyż w przeciwieństwie do inżynierów Lotusa uważa, że wygładzenie przepływu powietrza w tej części auta daje więcej korzyści niż dołożenie w tym miejscu dodatkowych kilku gramów panelu maskującego.

„Z punktu widzenia aerodynamiki nie chciałoby się mieć uskoku na górnej części nosa, to błąd w regulaminach” przyznawał Goss. „ Więc nie będziemy mieli uskoku…”

„To bardzo lekka strukturalna zaślepka. Nie ma w niej nic znaczącego, więc waży bardzo niewiele.”

„Sądzę, że James [Allison, dyrektor techniczny Lotusa] pozostawił tę kwestię dość otwartą jeżeli chodzi o to czy zrobią coś z nosem [w dalszej części sezonu].”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
mentos11

31.01.2013 18:17

0

Widzieliście wydech, wygląda że nie wykorzystuje efektu Coanda? Ale widać że gazy sa kierowane na koło, cześć powietrza otaczajaca bolid jest skierowana pod wydechem i na tył bolidu, ciekawe


avatar
siwy1920

31.01.2013 18:19

0

ale jak mi się dobrze wydaje to mclaren nigdy nie miał uskoku na nosie


avatar
kempa007

31.01.2013 18:23

0

nie mial, ale teraz ma, tylko stosuje panel maskujacy


avatar
rokosowski

31.01.2013 18:40

0

@1 Przecież wydech jest taki sam jak pod koniec sezonu


avatar
reXio

31.01.2013 19:52

0

Mozecie mi pokazac ten element wygladzajacy uskok? Imho nos podobny do MP4-27, po prostu niski przod a nie zaslepki!


avatar
rokosowski

31.01.2013 20:52

0

@5 Dokładnie to dopiero na testach przy zdjętym nosie będzie można zobaczyć, a na razie tyle http:// tnij. org /ueke http:// tnij. org/ uekf


avatar
Jahar

31.01.2013 21:04

0

Widocznie szefowie Mclarena uznali, że uskok daje większe możliwości niż gładki nos. Pewnie przeprojektowane zawieszenie ich do tego zmusiło. Ciekawe czy będą w tym elemencie lepsi od Ferrari bo jakby nie patrzeć są rok do tyłu.


avatar
Skoczek130

31.01.2013 21:43

0

Trochę mieli problemów z przodem w pierwszej połowie sezonu, więc teraz nie chcą popełnić tego samego błędu. Przekonamy się jednak na testach, jak to będzie... ;]


avatar
reXio

01.02.2013 16:51

0

Tam nie ma zadnego uskoku zakrytego. To samo Ferrari. Slepi jestescie??


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu